poniedziałek, 6 stycznia 2014

Bieżnik szydełkowy, testujemy materiały z pasmanterii HaftiX cdn...

Przeglądając wiele wzorów z internecie, najbardziej podobają mi się stare, jakby tkane wzory na bazie siatki. Podobno technika filetowa (koronka filetowa) powstała w Grecji. Na razie zbieram informacje na ten temat. Bardzo ładny artykuł jaki znalazłam w sieci jest m.in. na stronie czasopisma Weranda. Przyrównuje koronkę do rybackiej sieci. Zamieściłam link, zachęcam do przeczytania.

Kolejną testową pracą z materiałów jakie otrzymałam z pasmanterii HaftiX jest ten oto bieżnik szydełkowy. Powstał z kordonka Tradition 10, o którym pisałam w poście prezentacja materiałów testowych.  Kordonek jaki wybrałam jest białego koloru. Bardzo ładnie prowadzi się na szydełku, nie rozwarstwia się nitka przy pracy. Jest bardzo wydajny i to jest jego ogromny plus. Mam nadzieję, że będzie kiedyś w popielatej szarości :) i tym samym rozwinie swoją gamę kolorystyczną. To właśnie przy dzierganiu tego bieżnika wpadłam na pomysł farbowania białego kordonka w odcieniach szarości. Ale do tego przedsięwzięcia zabiorę się wiosną lub latem.




Bieżnik ten powstawał aż trzy razy (odrobione ok 20 cm) nie obyło się bez prucia. Uciekały oczka, wzór tracił na efektowności, ale nie poddałam się tak łatwo. Bieżnik ma już ok 72 cm długości, na razie zrobiona jest pierwsza połówka. Jest w motywach kwiatowych. Wzór znalazłam na blogu http://szydelkomania.blogspot.com. Wzorów szydełkowych jest tam bardzo dużo, sprawnie podzielonych na kategorie tematyczne. 

1 komentarz:

  1. Podziwiam za cierpliwość. Dawno temu robiłam na szydełku jakieś drobiazgi, ale takie misterne rzeczy u nas w rodzinie umie robić tylko babcia :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń