poniedziałek, 2 lipca 2012

mała wyprawa

Przeglądając zdjęcia w sieci natknęłam się na taki oto przepiękny dworek. Niewiele myśląc - kliknęłam na mapę - okazało się blisko :) spakowałam torbę, aparat i ... byłam przed dworkiem.

zdjęcia by niteczkowyczar

Historię dworku znalazłam na www.polskaniezwykła.pl. Oto opis:

Dwór szlachecki Benedykta Górskiego.

Dwór został wzniesiony na przełomie XVIII i XX wieku przez Benedykta Górskiego. Jego konstrukcja jest oparta na balach modrzewiowych. Dach jest wysoki "polski", tzn. łamany. W roku 1864 dwór spłonął, ale go odbudowano. Obecnie budynek jest po kapitalnym remoncie, a w jego wnętrzach mieści się Restauracja Dworek

Jest  prześliczny!















5 komentarzy:

  1. Cudny :) uwielbiam takie miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne zdjęcia :) czeresienki do schrupania

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny dworek - lubię takie oglądać - dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudne miejsce, takie powinno sie czesciej pokazywac i odwiedzac, bo "nasza polska wies" jest jedyna w swoim rodzaju i tak samo urocza jak np. francuska wies prowansalska, a moim zdaniem przesadnie wychwalana i podkreslana poprzez "chabby chic". Coz, cudze chwalicie, swego nie znacie...

    OdpowiedzUsuń