czwartek, 6 lutego 2014

JAK TWORZĘ WZORY FILETOWE?

Mój sposób

Dobre pytanie. Niby proste. Wszystko opiera się na kwadracikach lub krzyżykach. Podobnie wygląda to jak wzór do haftu krzyżykowego. Wystarczy tylko dobrze liczyć kwadraciki, co w tym trudnego, przecież to łatwe. Wzór który teraz robię stworzyłam można powiedzieć prawie sama. Zainspirowana serwetą z roślinnymi elementami, postanowiłam ją nieco uprościć, by bardziej wzór przypominał geometryczne kształty. Stwierdziłam, jak nie spróbuję, to nic nie zrobię. Trzeba spróbować. Wzór jest na małą serwetkę kwadratową, ale można zdublować elementy - wtedy wyjdzie prostokątny kształt. 

WZÓR - OD CZEGO ZACZĄĆ?

Narysuj siatkę, równą. Można wykorzystać gotową kartkę z papieru milimetrowego lub zwykłą kartkę w kratkę ze szkolnego zeszytu. Określam format dla całej serwety. Tu - jest ona zbliżona do kwadratu. Rysuję kwadrat na papierze. Dzielę go na równe połówki liniami poziomymi i pionowymi. Zajmuję się tylko jedną ćwiartką. Reszta jest powielona w poziomie i pionie. Wystarcza nam tylko ta jedna część, reszty nie muszę rysować i poświęcać czasu by powielić dokładnie całość. To jest bardzo fajne, bo szybciej powstaje wzór.

RYSUJEMY MOTYWY

Mamy kartkę w kratkę. Motyw jest rośliny. Wpierw miałam wyrysowany normalnie wzór liści. Po nałożeniu pod wcześniej przygotowaną siatkę - od razu zobaczyłam gdzie małe kwadraty będą mieć swoje położenie. Można wykorzystać starą metodę kalki, stołu i lampki. Nie musimy za każdym razem od nowa rysować siatki. Możemy sobie ją wyrysować na formacie A3, potem ją powielić na ksero i mieć bazę pod kolejne motywy. Zawsze można  przeskanować wyrysowany wzór.

DZIERGAM

To najprzyjemniejsza część pracy. Fajnie, jak z tego co się wyrysowało powstaje serweta. Widać kształt motywu po kilku wydzierganych rzędach. Efekty pracy zobaczycie poniżej.


Kordonek Tradition 10, kolor 1475, czerwony



Na powyższym zdjęciu na szarym wzorze liniami zaznaczony jest przeze mnie mały kwadrat. Jak widać są to 3 te same elementy powielone, z zachowaniem odpowiedniego położenia. Fragment wzoru odrobionego to pierwsze 5 rzędów. Łatwo je policzyć. Przedstawiony wzór jest prosty i bardzo szybko będzie się go robić. Nie wymaga ciągłego liczenia naszych kratek.

INSPIRACJA

W trakcie obmyślania całkowicie własnych wzorów. Ciekawe czy uda mi się stworzyć coś oryginalnego i niepowtarzalnego.

Data ukończenia serwety: 24 sierpień 2014

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz