poniedziałek, 20 stycznia 2014

ARTYSTYCZNE DZIERGANIE SZYDEŁKOWE


Pomiędzy robótkami obmyślam strategię działania. Na zakup kolejnych materiałów już cieszą się moje oczy. Ale żeby to uczynić wpierw muszę określić się co na mojej robótkowej liście się znajdzie. Nie przepadam za przydasiami i kurzołapami, staram się ich unikać. Co więc zrobić, co wybrać do dziergania, przy tak dużej ilości wzorów? Dylemat wyboru zamykam więc w liście, którą zamierzam zrealizować. Przeglądając prace w kategoriach hand-made ciężko się zdecydować. Każda, nawet najmniej udana praca szydełkowa wzbudza zachwyt. Chciałoby się ją mieć. Stawiam na małe formy dla domu. Chciałabym zrobić przedmiotom, którymi się otaczam piękną oprawę, wydobyć z nich czar.

Lista szydełkowych prac moich marzeń:

1. Serweta filetowa na kolejne święta Bożego Narodzenia
2. Trójkątna chusta na wiosenny czas.
3. Kapelusz biały z myślą o lecie.
4. Torebka (uwielbiam je).
5. Ozdobne doniczki na kwiaty.
6. Zajączki wielkanocne uszyte według mojego pomysłu - te zobaczycie już niebawem.
7. Bieżnik na ławę - ma się na ukończeniu.
8. Podkładki pod kubeczki.

I to na razie tyle.

Tworzę wiele drobiazgów. Dlaczego akurat szydełko? Wybrałam je ponieważ ma przepiękną cechę – można pruć, materiał można zwinąć na kłębek lub drewniane klipsy do bielizny. Idealnie się do tego nadają. Nitka nie niszczy się tak, nie pruje, nie rozwarstwia. Łatwiej jest coś wydziergać od nowa, niż przy szyciu. Jest to zaleta numer jeden! Poza tym tworząc różne prace w pewnym etapie stwierdziłam, że nie mogę tworzyć takiego kalejdoskopu różności. Trzeba zacząć się układać, czyli wsiąść się do pracy. Mam nadzieję, że kiedyś zacznę dziergać bardziej przemyślane prace. Mam nadzieję, że mi się to uda.

Aha, zaczynam dziergać pracę numer 1. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz