czwartek, 26 grudnia 2013

Materiały testowe początek pracy

W poprzednim poście zrobiłam przegląd materiałów testowych jakie otrzymałam od pasmanterii HaftiX. W tym poście będę pokazywać efekty swojej pracy. Na pierwszy ogień testów poszły małe formy szydełkowe wyjęte z mojej szuflady. Są to Aniołki szydełkowe. Jeden jest zrobiony z resztek kordonka Kaja połączony z kordonkiem TRADITION 10, tego samego koloru. Sukienka, która zrobiona jest tym kordonkiem robi wrażenie. 

Kaja zaś jest bardzo miękką nicią, bardzo podatną. Ładnie nawija się na szydełko. TRADITION 10 jest nicią sztywną, ale o dziwo elastyczną, przy naprężeniu lekkim nitki prowadzącej wychodzą oczka łańcuszka równiutkie i proste. Robota zachowuje sztywność. Po wykrochmaleniu - powinien być super efekt. Nić metalizowana jedna i druga jest sztywna w robocie, lekko rozwarstwia się, ale przy dobrym naprężeniu nitki zachowuje się pierwszorzędnie - wychodzą również ładne, równe oczka łańcuszka.

Poniższe zdjęcie ukazuje zrobioną sukienkę z kordonka TRADITION 10 oraz połączenie nici metalizowanej Madera Metalic No. 4 col.4004. Kordonek biały nadaje się więc do małych form, plusem tu jest jego sztywność. Sądzę, że wyprodukuję z niego serwetki lub koszyczki. Podoba mi się jego sztywność. Nić metalizowana - jest grubsza od poniższej. Kolor ma starego złota, bardziej zimy. bardzo ładnie się łączy z tym kordonkiem.



Nić ta jest jaśniejsza i dużo cieńsza w kolorze. Na początku bałam się, że w ogóle nie będzie jej widać w mojej pracy. Ale efekt mnie zaskoczył pozytywnie. Jest idealna na wykończenia półsłupków, w tym wypadku przepięknie wyszło obrobienie skrzydełka. Nitka prowadzi się fajnie a szydełku. Gdybym miała wybierać pomiędzy jedną i drugą wybrałabym jaśniejszy kolor.


1 komentarz:

  1. Witam serdecznie!!! Mój blog obchodzi pierwsze urodzinki. Z tej okazji chciałam zaprosić do udziału w moim CANDY. http://alejainspiracji.blogspot.com/2013/12/candy-urodziny-bloga-alei-inspiracji.html Do wygrania fajne nagrody przydatne przy tym, co najbardziej kochamy robić :) Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń