środa, 3 października 2012

Skarpetkowo...

Niby proste - a jednak musiałam się troszkę  nagłówkować by wyszło tak, jak powinno. Skończyłam dziś - ufff - moje pierwsze w życiu skarpetki :) 

by niteczkowyczar

Instrukcja  (w oparciu o blog poplątane nittki)

Potrzebujemy: 5 drutów i  motek włóczki.

Krok pierwszy: nabieram 10 oczek na drut nr 1, potem 2, 3 i 4. W sumie jest ich 40.
Przerabiam do wysokości pięty. Potem rozdzielam na 20 oczek (przód skarpety) i dalej wyrabiam wysokość pięty - u mnie to ok 13 rzędów wyszło. Potem zabieram się za wyrabianie pięty. A więc: Dzielę sobie te 20 oczek na: 7, 6 ,7 i przerabiam. Gdy zbliżam się do pierwszego zaznaczonego oczka (środek ma być staly i u mnie jest to 6 oczek) przerabiam z oczkiem leżącym obok. Zaczynając od prawej mamy więc 7 oczko przerabiane razem z pierwszym z naszej szóstki. Potem przerabiamy normalnie a gdy mamy już ostatnie oczko z szóstki - przerabiam je z pierwszym oczkiem z siódemki (razem). Dzięki temu mam możliwość wyrobienia oczek - tak jak mówi opis na blogu poplątane nitki. Przerabiamy tak dotąd - dopóki nie pozbędziemy się 14 oczek. Zostaje mi 6. Potem dorabiam oczka na całości i przerabiam...dalej.

Nie ma to jak metoda prób i błędów! Za którymś razem wyjdzie :)


3 komentarze: